مرجان


مرجان

مرجان واژه ای است عربی و نام آن در فارسی بسد میباشد؛ بعضی نیز گویند نوع سرخ آن را بسد و دیگر رنگ های آن را مرجان خوانند. مرجان منشاء آلی دارد و در قعر دریا می روید و در رنگهای قرمز صورتی سیاه سفید و آبی یافت می شود.

مرجان توسط جانوران بسیار کوچک مرجانی به نام پولیپ که در حفره های سنگهای بستر دریاها قرار می‌گیرند و از خود مواد آهکی ترشح می کنند در گذر زمان به وجود می آید. بهترین و مرغوبترین نوع مرجان به رنگ قرمز است شاخه های مرجان طبیعی و دست نخورده بوده مات بوده و پس از جلا دادن دارای درخشش شیشه ای می شود. مجارها به گرما اسید و هرنوع مایعات بسیار گرم حساسند و در گذر زمان رنگ آن کمرنگ میشود.

خواص و فواید
استفاده از مرجان سرخ به صورت گردنبند یا دستبند برای تقویت قلب و تنظیم و فعال کردن سیستم خون سازی بدن مفید است و برای کسانی که به بیماری های کم خونی پایین بودن فشار خون و بیماری های زنانه و نازایی مبتلا هستند اثر مطلوب دارد استفاده از آن به ویژه قرار دادن آن بر روی ناحیه شکم ریه هیات بدن را دو چندان میکند و متابولیسم بدن را تنظیم و فعال میکند و برای تقویت معده و دستگاه گوارش مفید است.
در قدیم نیز در ترکیب داروهای قلبی و چشمی به کار می رفته و برای جلوگیری از خونریزی گلو و سینه و همچنین درمان  عسر البول  سخت ادراری استفاده می‌شده است همچنین بر گردن آویختن آن اثر سحر را باطل میکند و چشم زخم و آثار آن را دفع می نماید.
منبع : داتینو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.